برق و مدیریت

ONLY THOSE WHO DARE, DRIVE THE WORLD FORWARD

برق و مدیریت

ONLY THOSE WHO DARE, DRIVE THE WORLD FORWARD

برق و مدیریت


شادی روح سردار دل ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی صلوات.

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

نیسان : یک بازگشت دراماتیک - قسمت پنجم

پنجشنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۴، ۰۳:۴۲ ق.ظ

آیا نیسان می تواند تغییر کند ؟

قبل از رونمایی از طرح احیای نیسان نگرانی هایی وجود داشت که آیا اصلاحات غصن برای خروج شرکت از بحران کافی است یا نه . اما اکنون سوالی که پیش آمده این است که آیا غصن می تواند به وعده هایی که داده عمل کند . همانطور که مدیر سابق نیسان اشاره کرد ، پیش از این هرگز یک طرح تجدید ساختار در شرکت اجرا نشده بود . درواقع شعارهایی که برای این شرکت در سالهای اخیر انتخاب شد این مطلب را ثابت می کرد . در سال 1996 شعار شرکت این بود "ما به گوشه برگشتیم"(منظور بازگشت به گوشه رینگ است ، یعنی ما به رینگ مبارزه برگشتیم). در سال بعد این بود "در مسیر بازگشت و تغییر تا چرخ دنده "( منظور تغییرات گسترده تا ریز ترین اجزا) ، و در سال 98 شعار شرکت این شد "رسالت نیسان ، اصلاحات استراتژیک است". از دید یکی از تحلیلگران خودروی ژاپنی این نظر مطرح است که :"هدفگذاری یک چیز است ، هدف قرار دادن آن چیز دیگریست."(تفاوت بین هدفگذاری و اجرا را مد نظر دارد).یکی دیگر از متخصصان صنعت اظهار داشت :"غصن با محدودیت های خارجی زیادی روبه رو خواهد شد و تحت فشار خواهد بود ، هم از داخل و هم از خارج ، هم از طرف دولت و هم از طرف اتحادیه های کارگری سخت گیر نیسان."

غصن خودش خوش بین بود ، وی تایید کرد که طرح های قبلی خام بودند و به نتیجه نرسیدند. او در مقابل روزنامه نگاران اطمینان داد که "این طرح اجرا خواهد شد." غصن کاملا آگاه بود که تا زمانی که نتایج طرح را نشان دهد ، تمام اعتبار وی در گفتن است "گفتن آن مثل آن" (منظور صداقت در گفتار است). وی بیان کرد :"اعتبار دو پا دارد ؛ یک پا عملکرد است ، اما ما فعلا چیزی برای نشان دادن نداریم ؛ پای دوم اعتبار شفافیت است ، یعنی آنچه فکر می کنم ، آنچه می گویم و آنچه عمل می کنم یکسان باشد ./ بنا بر این ما باید بسیار شفاف عمل کنیم."

نیمی از مطالب مربوط به نیسان را بیان کردم که امیدوارم مفید بوده باشد . نیمه دوم را نیز به زودی آغاز خواهم کرد . در این قسمت فایل اصلی این چند قسمت را برای شما قرار می دهم که مطمئنا مفید خواهد بود . در این فایل علاوه بر متن اصلی ، منابع آن نیز که تعداد آن 59 عدد خواهد بود قرار دارد. به علاوه عبارات پاورقی و ضمیمه هایی نیز برای درک بهتر موضوعات وجود دارد. 

دریافت
حجم: 200 کیلوبایت
توضیحات: زبان : انگلیسی
 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۲۰
یاسر امیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی