برق و مدیریت

ONLY THOSE WHO DARE, DRIVE THE WORLD FORWARD

برق و مدیریت

ONLY THOSE WHO DARE, DRIVE THE WORLD FORWARD

برق و مدیریت


شادی روح سردار دل ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی صلوات.

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

استراتژی فورد ۲

شنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۵، ۰۳:۱۲ ق.ظ

Ford logo

استراتژی توسعه پایدار :

در فورد توسعه پایدار به عنوان یک مدل کسب و کار برای خلق ارزش همراه با نگهداری طولانی مدت و افزایش (بهبود) سرمایه های زیست محیطی ، اجتماعی و مالی تعریف شده است. استراتژی توسعه پایدار فورد در طرح یک فورد و در مطابقات با هدف فورد یعنی ارئه محصولات عالی ، یک کسب و کار قوی و یک دنیای بهتر  تعبیه شده است.

عناصر استراتژی توسعه پایدار که مسائل مادی را دربر می گیرد ، شامل موارد زیر است :

1. استراتژی دانش محور فورد درباره آب و هوا برمبنای همان چیزیست که باید اتفاق بیفتد - تثبیت گازهای گلخانه ای در جو . این استراتژی با هدف کاهش گسترده این گازها در گستره محصولات و تجهیزات تعریف شده است .

2. طرح فورد برای پویایی و تحرک به صورت استراتژی های کوتاه - میان و بلند مدت و برنامه هایی برای سهم  بازار فورد براساس تحلیل رشد جمعیت ، شهرنشینی و دیگر گرایش های کلیدی اجتماعی و اقتصادی تنظیم شده است .(یک بار دیگر با دقت مطالعه کنید!) . هدف ما تحرک و پویایی مقرون به صرفه از هر نظر -اقتصادی ، زیست محیطی و اجتماعی - و پویایی بدون نقص برای همه است .

3. برای حفظ منابع آب ، یک استراتژی جامع بر اساس پنج پلتفرم اساسی برای اثرگذاری پایدار ، قابل توجه و قابل اندازه گیری طراحی و اتخاذ شده است . در این باره در بخش مربوط به مسائل زیست محیطی مفصل توضیح داده خواهد شد.

فورد اولین خودروسازی بود که درعملیات و زنجیره تامین خود حفظ حقوق بشر را به عنوان یک اصل مهم در بحث توسعه پایدار (سیستم تولید) به رسمیت شناخت . به منظور درک و هدایت این حقوق بشر و سایر خطرات محیطی و اجتماعی سیست ها و سیستم های خاصی در سراسر سازمان بجرا شد و یا بهبود یافت. استراتژی حقوق بشر شرکت شامل پایبندی به قانون حقوق بشر ، شرایط عمومی کار و مسئولیت شرکت در تولید و عملیات شرکت و همچنین تامین کننده های آن است .

فورد یک رویکرد جامع نسبت به این مسائل و سایر مباحث مبوط به توسعه پایدار با شناخت مناسب از ماهیت پویای آنها و ارتباطی که بین آنها وجود دارد اتخاذ کرده است . تحلیل مادی جدید شرکت باعث رسیدن به این درک می شود که تحولات عظیمی که رانندگی را تحت تاثیر قرار می دهد شناخته شود ، چطور آنها را با مباحث اصلی توسعه پایدار مرتبط کرد و چطور این تحولات ممکن است اهمیت مسائل در آینده را تحت تاثیر قرار دهد .

توسعه پایدار شرکت ، سازمان مهندسی ایمنی و زیست محیطی بر ارتقاء استراتژی توسعه پایدار ، یکپارچه سازی و ادغام با شناخت چالش ها و فرصت های در حال ظهور و بسیج منابع در داخل شرکت و هدایت آنها و کمک به شرکت برای کسب مزیت های رقابتی در بازار جهانی امروز نظارت می کند. برای واحدهای مختلف کسب و کار فورد ، متناسب با توسعه پایدار مجموعه ای از اهداف و مقاصد تنظیم شده است ، که زیرمجموعه طرح کلی کسب و کار شرکت است .مانند تمام اهداف طرح ، آنها نیز در تمام طول سال مورد نظارت قرار دارند ، در این صورت امکان هشدار به موقع درباره خطر عدم دستیابی به هدف وجود دارد . زمانیکه رخ داد ، با شناخت درست نسبت به مسیر می توان به راحتی به مسیر اصلی بازگشت.

سلامت مالی

فورد کل سود سال 2014 خود را پیش از پرداخت مالیات به استثنای برخی آیتم های خاص 6.3 میلیارد دلار اعلام کرد ، طبق این گزارش پنجمین سال متوالی است که هم تولید خودرو و هم سودآوری این شرکت رشد داشته است . نتایج نشان از سودآوری در آمریکای شمالی ، رکورد بیشترین سود در آسیا و اقیانوسیه و سودآورترین سال فورد از 2011 را دارد .

سرمایه گذاری های فورد و رکورد بیشترین مدل جدید خودرو در جهان در سال 2014 چالش بزرگی برای فورد بود ، اما آنها را برای رشد بیشتر در سال 2015 در موقعیت مناسبی قرار داد (جهش دو پله ای در رنکینگ بزرگترین خودروسازان جهان ). یکی از نتایج عملکرد مالی شرکت در سال 2014 ، پرداخت سود مشترک به حدود 50000 نفر از کارکنان ساعتی در ربع اول سال 2015 بود . در آمریکای شمالی با توجه سود پیش از مالیات 6.9 میلیارد دلاری ، به هر کارمند 6900 دلار در ازای یک سال کار پرداخت شد .

آمریکای شمالی همچنان به سوددهی از صنعت قوی فروش، محصولات تولیدی خوب فورد و تطبیق بالای محصولات با خواسته های مردم و یک ساختار هزینه ناب ادامه می دهد . (درآمد شرکت و سایر مسائل مالی به صورت کاملا واضح در فایل اصلی آورده شده که موضوع این بحث نیست).

در آمریکای جنوبی ، استراتژی گسترش طیف محصولات تولیدی از جمله جایگزینی خودروهای قدیمی فورد با خودروهای جدید اجرا می شود . در این منطقه همچنین باید اثراتی نظیر رشد پایین تولید ناخالص داخلی ، صنعتی نبودن یا کمتر صنعتی بودن بازارهای بزرگ ، ارز ضعیف کشورها ، تورم بالا و عدم ثبات سیاسی در برخی کشورها مدیریت شود .

بهبود سوددهی در اروپا نشانه اجرای موفق طرح تحول شرکت با تمرکز بر محصول ، برند و هزینه است . در این بازار بیشترین سوددهی متعلق به خودروهای حمل بار بود.

در خاورمیانه و آفریقا تمرکز شرکت روی بهبود ظرفیت توزیع ، تطبیق محصولات تولیدی با شرایط و اقلیم و نیازهای بازار و منطقه و نفوذ در بازار کم هزینه و در حال رشد سریع آن بود .

در شرق آسیا نیز برای ساخت دو کارخانه جدید و بزرگ و معرفی خودروی لینکلن در چین سرمایه گذاری عظیمی صورت گرفت .

درباره آمار فروش به طور خلاصه ، در آمریکای شمالی و جنوبی شرکت ، افت فروش و سوددهی و در بقیه مناطق رشد فروش و سوددهی داشت.

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۱۳
یاسر امیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی