نیسان : یک بازگشت دراماتیک - قسمت پنجم
آیا نیسان می تواند تغییر کند ؟
قبل از رونمایی از طرح احیای نیسان نگرانی هایی وجود داشت که آیا اصلاحات غصن برای خروج شرکت از بحران کافی است یا نه . اما اکنون سوالی که پیش آمده این است که آیا غصن می تواند به وعده هایی که داده عمل کند . همانطور که مدیر سابق نیسان اشاره کرد ، پیش از این هرگز یک طرح تجدید ساختار در شرکت اجرا نشده بود . درواقع شعارهایی که برای این شرکت در سالهای اخیر انتخاب شد این مطلب را ثابت می کرد . در سال 1996 شعار شرکت این بود "ما به گوشه برگشتیم"(منظور بازگشت به گوشه رینگ است ، یعنی ما به رینگ مبارزه برگشتیم). در سال بعد این بود "در مسیر بازگشت و تغییر تا چرخ دنده "( منظور تغییرات گسترده تا ریز ترین اجزا) ، و در سال 98 شعار شرکت این شد "رسالت نیسان ، اصلاحات استراتژیک است". از دید یکی از تحلیلگران خودروی ژاپنی این نظر مطرح است که :"هدفگذاری یک چیز است ، هدف قرار دادن آن چیز دیگریست."(تفاوت بین هدفگذاری و اجرا را مد نظر دارد).یکی دیگر از متخصصان صنعت اظهار داشت :"غصن با محدودیت های خارجی زیادی روبه رو خواهد شد و تحت فشار خواهد بود ، هم از داخل و هم از خارج ، هم از طرف دولت و هم از طرف اتحادیه های کارگری سخت گیر نیسان."
غصن خودش خوش بین بود ، وی تایید کرد که طرح های قبلی خام بودند و به نتیجه نرسیدند. او در مقابل روزنامه نگاران اطمینان داد که "این طرح اجرا خواهد شد." غصن کاملا آگاه بود که تا زمانی که نتایج طرح را نشان دهد ، تمام اعتبار وی در گفتن است "گفتن آن مثل آن" (منظور صداقت در گفتار است). وی بیان کرد :"اعتبار دو پا دارد ؛ یک پا عملکرد است ، اما ما فعلا چیزی برای نشان دادن نداریم ؛ پای دوم اعتبار شفافیت است ، یعنی آنچه فکر می کنم ، آنچه می گویم و آنچه عمل می کنم یکسان باشد ./ بنا بر این ما باید بسیار شفاف عمل کنیم."
نیمی از مطالب مربوط به نیسان را بیان کردم که امیدوارم مفید بوده باشد . نیمه دوم را نیز به زودی آغاز خواهم کرد . در این قسمت فایل اصلی این چند قسمت را برای شما قرار می دهم که مطمئنا مفید خواهد بود . در این فایل علاوه بر متن اصلی ، منابع آن نیز که تعداد آن 59 عدد خواهد بود قرار دارد. به علاوه عبارات پاورقی و ضمیمه هایی نیز برای درک بهتر موضوعات وجود دارد.
دریافت
حجم: 200 کیلوبایت
توضیحات: زبان : انگلیسی