نیسان : یک بازگشت دراماتیک - قسمت نهم
قسمت آخر
۲۰۰۲ و فراتر : راه پیش رو
درحالیکه به نظر می رسید نیسان تحت رهبری غصن به یک بازیابی قابل توجه دست یافته است ، هیچکس انتظار یک پیشرفت بدون مانع را نداشت .
برخی افراد سوالاتی درباره محتوای چرخش و میزان آن داشتند . یک ناظر آگاه این طور گفت که کمی بیش از حد روی طرح مانور داده شده است . به عقیده وی تدارک بسیار زیاد در مقابل نتایج یک سال و فروش دارایی ها غیرضروری باعث این نتایج مثبت شده است:« به علاوه استفاده از مزیت ارز در فروش نیسان در ایالات متحده و افزایش تقاضای عمومی برای مدل های جدید که هر دو قبل از شراکت رنو رخ داده بود ، اصول این بازگشت را روشن می کند.»
عده ای هنوز نسبت ظرفیت نیسان برای گذار از رده های پایین صنعت خودرو و رشد تا رده های بالا شک و تردید دارند . یکی از تحلیلگران در توکیو :" نیسان نمی تواند برای همیشه بر بازسازی ساختاری خود تکیه کند ." خودروی میکرا که در خارج از اروپا مارس شناخته می شود ، اولین خودروی مشترک نیسان از نظر پلتفرم با رنو است . به این ترتیب ، عملکرد و میزان فروش آن حکم نوعی همه پرسی در مورد اصلاحات غصن را دارد . یک روزنامه نگار عنوان کرد :"بدون شک او نمی تواند شکست این مدل را تحمل کند".
غصن شخصا کاملا با اعتماد به نفس پیش می رفت . زمانیکه یک روزنامه نگار برجسته عنوان کرد نیسان مانند یک کشتی روی سخت ترین بخش چرخش بود ، غصن مخالفت کرد :"شما در 2000 که بسیاری از چیزها بازسازی شد کجا بودید ؟ این اتفاقات باعث انگیزش نمی شود . چیزی که پس از این رخ می دهد آسانتر یا سخت تر نیست . بلکه کاملا متفاوت است و این تفاوت باعث انگیزش می شود."وی سپس توضیح داد:"زمانیکه شاخص ها شروع می کتتد به نشان دادن بهبودها ، این اتفاق افراد را به ادامه کار و کمک به تیم های دیگر برای موفقیت بیشتر شدیدا تشویق می کند . این یک نوع دایره پرورش است ، یعنی عملکرد انگیزش افراد را تغذیه می کند ، و انگیزه ، عملکرد را .با این وجود ، شک و تردید درباره پایداری بازگشت همچنین به خاطر آینده کاری غصن نیز بود . دستاوردهای غصن در نیسان و مشکلات صنعت خودرو باعث ایجاد حدس و گمانهایی مبنی بر اینکه وی ممکن است برای حل مشکلات به یکی از سه خودرو ساز بزرگ جهان منتقل شود . وبرخی ناظران از تلاش ها برای تجدید حیات رنو و خروج آن از از بحران پس از رفتن غصن از رنو به مقصد نیسان خبر دادند .
و اما اکنون :
نیسان همچنان با مدیریت غصن به کارش ادامه می دهد و تا این لحظه در آخرین ماه سال 2016 ، در رنکینگ ارزشمندترین برندهای جهان جایگاه 92 و در بین ارزشمندترین برندهای خودروسازی جایگاه ششم را کسب کرده است.
خسته نباشید
واقعا بعضی جاها ترجمش سخت بود . فایل اصلی رو برای دانلود گذاشتم ، هم ضمیمه های خوبی برای اطلاعات بیشتر داره و هم میتونید بخونید اگه جایی تو ترجمه اشتباه کردم اطلاع بدید تا اصلاح کنم . برای آینده می خوام روی سیستم تولید فورد کار کنم . البته هنوز سیستم تولید نیسان مونده ، این فقط یه گزارش بود از اتفاقاتی که برای نیسان افتاد تا به اینجا رسید .
دریافت
حجم: 291 کیلوبایت