برق و مدیریت

ONLY THOSE WHO DARE, DRIVE THE WORLD FORWARD

برق و مدیریت

ONLY THOSE WHO DARE, DRIVE THE WORLD FORWARD

برق و مدیریت


شادی روح سردار دل ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی صلوات.

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 
 
 

 

سلام

" نمیدانم منظور از فرد تحصیل کرده چیست که می گویند چگونه شخصی است ؟! اما یقین دارم این امر به سال هایی که فرد به طور رسمی محصل بوده است ، بستگی ندارد . اگر ما مهارت های بقا ، حسن ارزش و شان انسانی ، شایستگی قدردانی از زندگی و توانایی بخشیدن و دریافت عشق و دانش و چگونه استفاده کردن از عمر خود را فرا نگیریم و مصمم نشویم به هنگام ترک دنیا آنرا جای بهتری از آنچه بود بسازیم ، فردی نیمه تحصیل کرده خواهیم بود ! "  لئو بوسکالیا

 

 یاسر امیری هستم متولد سوم خرداد 1368، در شهر لاهیجان . دارای مدرک تحصیلی کارشناسی مهندسی برق قدرت و کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی گرایش تولید و عملیات. از سال 1392 تا 1396 به مدت چهارسال در یکی از شعبه های صباباتری در تهران مشغول به کار بودم که تجارب فنی و مدیریتی بسیار خوبی در این مدت کسب نمودم. از اول مهر 1396 با قبولی در آزمون استخدامی سال 95 و گذراندن مراحل مختلف کار خود را به عنوان دبیر رشته برق آغاز کردم . شغلی که بسیار به آن علاقه دارم و تمام انرژی ام را صرف آن خواهم کرد ان شا الله.

تربیت نسل آینده متخصص و متعهد در رشته برق اهمیت بالایی دارد و پیشرفت مداوم تکنولوژی خصوصا در زمینه مهندسی برق باعث سخت تر شدن کار تدریس در این زمینه به خصوص تدریس در هنرستان های فنی شده است. چراکه در هنرستان مباحث تئوری در درجه دوم اهمیت قرار دارد و آنچه مهم تر است آموزش مهارت های شغلی است که با پیشرفت روزافزون فناوری های نوین از تولید تا مصرف انرژی الکتریکی حیطه آموزش درحال وسیع تر و پیچیده تر شدن است. دبیر فنی موظف است همواره خود و دانش خود را بروزرسانی کند. از تمام تکنولوژی های روز دنیا چه آنها که عملیاتی شده اند و چه آنها که صرفا یک طرح تحقیقاتی هستند اطلاعات کافی داشته باشد.توانایی انتقال این اطلاعات به نسل آینده به شکلی ساده و روان به طوریکه برای هنرجو قابل درک باشد و باعث دلزدگی و دلسردی وی نشود مهمترین مهارتیست که یک هنرآموز باید خود را در آن تقویت کند . سومین ویژگی مهمی که یک هنرآموز باید بدان مجهز باشد ، تجربه عملی است .تجربه عملی به معنی دارابودن مهارت کار در زمینه آموزشی می باشد. هنرآموزی که این سه ویژگی را درخود داشته باشد به علاوه ویژگی های عمومی یک معلم که کم و بیش همگان از آن باخبرند قادر است نسلی با مهارت و مفید تقدیم جامعه آینده نماید.

درباره وبلاگ عرض کنم که پیش از این با توجه به اینکه دانشجوی ارشد مدیریت صنعتی بودم و همچنین هنوز به کسوت تدریس مفتخر نشده بودم ، مطالب صرفا در زمینه مدیریت بود که از این به بعد مطالب این وبلاگ دارای دو موضوع برق و مدیریت خواهد بود.

جمله ای زیبا از ویلفرد نفیل را تقدیم شما می کنم ، اگر از خواندن آن لذت بردید ، به آن عمل کنید : " خدمتی که به دیگران می کنیم بهای اجاره ایست که به خاطر اقامتمان روی زمین می پردازیم ".